Módszertani útmutató tanároknak

Dr. Vári Anikó—M-Around Kft
Magyarország

A DIÁKOK ELKÖTELEZŐDÉSÉRŐL

Az oktatásban a tanulók elköteleződése azt jelenti, hogy a tanulók milyen fokú figyelmet, kíváncsiságot, érdeklődést, optimizmust és szenvedélyt mutatnak tanulás vagy tanítás közben, ami kiterjed a tanulásra és az oktatásban való előrehaladásra irányuló motivációjuk szintjére is. Általánosságban elmondható, hogy a „tanulói elköteleződés” fogalma azon a meggyőződésen alapul, hogy a tanulás javul, ha a tanulók kíváncsiak, érdeklődőek vagy lelkesek, és hogy a tanulás inkább romlik, ha a tanulók unatkoznak, szenvtelenek, elégedetlenek vagy más módon ” elszakadnak a tanítástól”. A tanulók erősebb elköteleződése vagy a tanulók jobb elköteleződése a pedagógusok által gyakran megfogalmazott oktatási célok.

HOGYAN LEHET KIALAKÍTANI A DIÁKOK ELKÖTELEZŐDÉSÉT AZ ONLINE TÉRBEN?

FELKÉSZÜLÉS ÉS TANULÁSSZERVEZÉS

o Az online tanulási élmény bemutatása

o A tanárok jelenlétének növelése

o A tanulási eredmények felülvizsgálata

 AZ ÓRA SORÁN

o Világos és szervezett tananyagok használata

o Használja az ütemezett tanulást, vegye figyelembe a 10 perces figyelmi időt.

o Vegye rá a tanulókat, az aktív cselekvésre

 ÉPÍTSE A TANULÓK SZOCIÁLIS KAPCSOLATAIT

o Építsenek tanulási közösséget

o Adjon és kérjen visszajelzést

o Adjon szabadságot a tartalmi korlátokon belül

TEGYE SZÓRAKOZTATÓVÁ A TANULÁST

Az online tanítás során ne próbálja meg lemásolni a fizikai tantermi munkát!

  1. A tananyagot aszerint strukturálja, hogy mely részeket dolgozhatják át a tanulók önállóan vagy előre felvett videoutasítások alapján, és mely pontok igényelnek személyes, élő részvételt.
  2. Tervezze meg, hogyan tudja az osztályt kisebb csoportokra osztani, és hogyan tudja kihasználni a rendelkezésre álló időt.
  3. Keressen egy kollégát, akivel támogatni tudják egymás online óráit.
  4. Mérjék fel, milyen technikai lehetőségek állnak rendelkezésükre, fel tudják-e osztani az osztályt párhuzamos csoportokra, amelyek önállóan dolgoznak a virtuális platformon. Tudnak-e mozogni az egyes csoportok virtuális termei között?
  5. Ha ismeri az osztályban lévő tanulókat, csoportosítsa őket aszerint, hogy mennyi segítségre, állandó támogatásra van szükségük, képesek-e és milyen mértékben önállóan dolgozni, önálló tevékenységeket végezni, fejlődni. Ha nem ismeri annyira jól a tanulókat, próbálja ezt az első néhány foglalkozás során felmérni. Legyen tisztában azzal, hogy ez a tanulási folyamat során változhat, és egy olyan tanuló, aki korábban jól teljesített önállóan, esetleg nagyobb figyelmet igényel, és egy olyan gyermek, aki korábban kevésbé volt motivált az osztálytermi munkában, szárnyakat kaphat az online térben.
  6. Állítson fel szabályokat és átlátható kereteket mind a diákok, mind a szülők számára. Érezniük kell, hogy Ön elérhető, és hogy ésszerű időn belül elérhetik Önt támogatásért. Legyenek világos és betartható vállalások és időkeretek, amelyekre számíthatnak. Például 24 órán belül válaszol az e-mail üzenetekre, 3 munkanapon belül megszervez egy személyes online találkozót.

Módszertani útmutató tanároknak

Dr. Vári Anikó—M-Around Kft
Magyarország

A DIÁKOK ELKÖTELEZŐDÉSÉRŐL

Az oktatásban a tanulók elköteleződése azt jelenti, hogy a tanulók milyen fokú figyelmet, kíváncsiságot, érdeklődést, optimizmust és szenvedélyt mutatnak tanulás vagy tanítás közben, ami kiterjed a tanulásra és az oktatásban való előrehaladásra irányuló motivációjuk szintjére is. Általánosságban elmondható, hogy a „tanulói elköteleződés” fogalma azon a meggyőződésen alapul, hogy a tanulás javul, ha a tanulók kíváncsiak, érdeklődőek vagy lelkesek, és hogy a tanulás inkább romlik, ha a tanulók unatkoznak, szenvtelenek, elégedetlenek vagy más módon ” elszakadnak a tanítástól”. A tanulók erősebb elköteleződése vagy a tanulók jobb elköteleződése a pedagógusok által gyakran megfogalmazott oktatási célok.

HOGYAN LEHET KIALAKÍTANI A DIÁKOK ELKÖTELEZŐDÉSÉT AZ ONLINE TÉRBEN?

FELKÉSZÜLÉS ÉS TANULÁSSZERVEZÉS

o Az online tanulási élmény bemutatása

o A tanárok jelenlétének növelése

o A tanulási eredmények felülvizsgálata

 AZ ÓRA SORÁN

o Világos és szervezett tananyagok használata

o Használja az ütemezett tanulást, vegye figyelembe a 10 perces figyelmi időt.

o Vegye rá a tanulókat, az aktív cselekvésre

 ÉPÍTSE A TANULÓK SZOCIÁLIS KAPCSOLATAIT

o Építsenek tanulási közösséget

o Adjon és kérjen visszajelzést

o Adjon szabadságot a tartalmi korlátokon belül

TEGYE SZÓRAKOZTATÓVÁ A TANULÁST

Az online tanítás során ne próbálja meg lemásolni a fizikai tantermi munkát!

  1. A tananyagot aszerint strukturálja, hogy mely részeket dolgozhatják át a tanulók önállóan vagy előre felvett videoutasítások alapján, és mely pontok igényelnek személyes, élő részvételt.
  2. Tervezze meg, hogyan tudja az osztályt kisebb csoportokra osztani, és hogyan tudja kihasználni a rendelkezésre álló időt.
  3. Keressen egy kollégát, akivel támogatni tudják egymás online óráit.
  4. Mérjék fel, milyen technikai lehetőségek állnak rendelkezésükre, fel tudják-e osztani az osztályt párhuzamos csoportokra, amelyek önállóan dolgoznak a virtuális platformon. Tudnak-e mozogni az egyes csoportok virtuális termei között?
  5. Ha ismeri az osztályban lévő tanulókat, csoportosítsa őket aszerint, hogy mennyi segítségre, állandó támogatásra van szükségük, képesek-e és milyen mértékben önállóan dolgozni, önálló tevékenységeket végezni, fejlődni. Ha nem ismeri annyira jól a tanulókat, próbálja ezt az első néhány foglalkozás során felmérni. Legyen tisztában azzal, hogy ez a tanulási folyamat során változhat, és egy olyan tanuló, aki korábban jól teljesített önállóan, esetleg nagyobb figyelmet igényel, és egy olyan gyermek, aki korábban kevésbé volt motivált az osztálytermi munkában, szárnyakat kaphat az online térben.
  6. Állítson fel szabályokat és átlátható kereteket mind a diákok, mind a szülők számára. Érezniük kell, hogy Ön elérhető, és hogy ésszerű időn belül elérhetik Önt támogatásért. Legyenek világos és betartható vállalások és időkeretek, amelyekre számíthatnak. Például 24 órán belül válaszol az e-mail üzenetekre, 3 munkanapon belül megszervez egy személyes online találkozót.